catatan ibunda..buat tatapanmu

Sekadar berkongsi rutin kehidupan yang sempat diabadikan..

Friday, July 22, 2011

Hipokrit... kenapa mesti ada org yg macam nih

Hari nih rasanyer dalam sejarah sejak tahun 2007 pengetua cik timah tuh kat sek kami dia dtg sek sebelum pkul 7pg.. abis sume cikgu sek tuh hairan...
oooooppppssssssss..... apa nk dihairankan ... kan ari nih pemantau utk pengetua cemerlang nk datang.. so, ramai lah pelakon2 yg shoooting kat sek td... tp dalam byk2 pelakon aku cukup sedih dgn watak seorg pelakon nih... kitaorg panggil dia En. Z , kejenyer kat  adalah sebagai PAR pembantu am rendah... tp pg td diarahkan membawa watak sbgai jaga sek.. masa aku dtg sek dh nampak en Z terpacak depan pagar tuh.. masa tuh dh tpk nape en z tuh pgi terpacak kat pagar biasanyer dia ramah menegur kami masa punch card.. kat office..
alkisah rupanyer diarahkan mengantikan tempat jaga kat ctu..saper yg mengarahkan al-maklum lah sendiri...

Drama ini baru dipermulaan... 7.30 pagi lokasi aku ditingkatan 5 Ikhlas... tiba2 si Haziq.. "cikgu nape ramai sgt cikgu2 yg jg pagar hari nih..." aku pun menjenguk ke luar... ha...ha..ha.. mahu jer aku ketawa kuat2 tp takut plak budak tuh ingt aku inh sewel kang... hipokrit betul... ramai sungguh pelakon2 extra yg terpacak depan pagar kononnyer nk sambut tetamu pengetua tuh... kesian sungguh.. andailah aku yg disuruh berada disitu aku akan ckp jer tugas aku di sini..disek nih utk mengajar bukan utk jaga pagar.. untuk smabut tetamu yg mempunyai kepentingan pada org lain...

kenapalah mesti ada manusia yg mementingkan diri sendiri begini... kebajikan pekerja xpernah langsung didahulukan... tp utk diri sendiri ......????????????

aku doakan agah dia dapatlah pengetua cemerlalng tuh..bukan apa dgn harapan dia akan berpindah ke sekolah lain... aku tak suka cik timahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

No comments: