catatan ibunda..buat tatapanmu

Sekadar berkongsi rutin kehidupan yang sempat diabadikan..

Saturday, November 26, 2011

Balik Kampung ( Malang Tak Berbau)

Kebiasaannya kami akan bertolak seawal jam 4 @5 pagi bila nk balik kampung.. tp disebabkan semalam yang cukup busy  dan aku sendiripun kepenatan untuk bangun seawal itu dah lah dalam jam 3.30 baru tido. so dalam jam 6 pgi bgun solat subuh siap2 dan dalam pukul 7.30pg dah berada dalam kete memulakan perjalanan yng memakan msa hampir 7@8 jam ( KL to Besut TRG). Laluan LPT.
 Sejak 2 men jak nih kami suka gunakan LPT kalu dulu kami ikut gua musang coz besut sempadan kelantan ikut mana2pun samajer jauh nyer yaang membezakannyer ialah faktor jalan yang elok n xelok..lagipun  aku nk amik tempahan cup cake n tat buah-buahan dari adik karnai kat cheneh so kena lalu LPT

Malang tak berbau..sebelum kami keluar tol kuala Berang ( sebenarnya laluan Jabor -K.berang ) masih belum diwartakan untuk dibuka secara rasmi tp pengguna dah bleh guna sejak raya hari tuh bagi mengelakkan kesesakan. Ntah dimana silapnyer kete yang pandu oleh hubby ku berpusing2 2 kali lalu melanggar pembahagi jalan iman tido dipangkuan ku.. Eam tido diseat belakang..



Cermin depan yang retak.
Aku rasa seperti diberikan kehidupan semula nyawa hampir2 melayang.. aku x bleh bayangkan jika ada kete yg follow berhampiran ku...keteku melintang dtgh2 jalan.

No comments: