catatan ibunda..buat tatapanmu

Sekadar berkongsi rutin kehidupan yang sempat diabadikan..

Thursday, October 18, 2012

kebesaran Allah

Alhamdulilah..
dah lama tak bersiaran .. mlm ini bru berkesempatan berkongsi cerita ttg kehidupan seharian.
mmmm.... byk sgt cerita sampai tak tahu nk mula dari mana... huhuhu..

let start from .. aku amik cuti awal sbelum  delivery larr.. tanggal 24 sep. aku dah bertekad utuk bercuti bg persediaan utk bersalin... bemakna 1 minggu awal sblum duedate.
 kalu ikutkam my husband soh amik 2 minggu awal... xper lah cuti awal2 pun boring gak dok kat umah kan...


so 1st week  memang seronok coz x perlu ke sek... berdua dgn iman .. kemas umah... masak  n tido... tuh lah aktiviti aku...

2nd week cuti ... daa mula boring... bby xnk kuar lg.. dr dah bg date if xberslin so paksa on 9 hb.okt. .. huhuhu..... paksa lg ker...

tanggal 4 oktober 2012...si ayasm y1g aku sendiri bt.... bukak peti.. alh1amdulilah.. boleh nk kata semua bhn ada kecuali
d so terus gigih masak n.ayam mast n.ayam dh mula rs kontraksian.. tp aku xhiraukan... terus msak sampai siap...perut ku pula masih x berhenti memulas... sebenarnya aku xpernah rs sak0it nk bersalin l secara normal .. tp teringat ma ckp kalau memulas scra berkala tuh memang sakit nk beranak dah tu... so aku try tgk jam .. huhuhu... perutku memulas 10 minir sekali start jm 12 tgh hari.. aku cal hubby ku .. tp aku kt aku masih bleh tahan...
 sebenarnya aku xmau g hosptl awal1...hingga hubby ku blik sek... n mendesak agar kami ke hospital.. tp aku bt dekkkk jer lg... smpai along blik sek jm5.30 ptg.. ku siap2kan anak2 n brg keperluan mereka.. jam 6.30 ptg aku bersetuju tuk ker hospital... masa tuh kontraksi masih 10mint.. tp masa dlm kete rs kontraksi makin kerap n kuat. huhuh...

sampai d hosptal terus ke tingkat 5 ..masa tuh dh sakit sgt... check.. patut pun dah buka 6cm... dr terus pecahkan air ketuban jam 7.45 aku terus dihantar ke labour room.. alhamdullilah tepat jam 8.57 lahir lah puteri yg di idamkan..  alhamdulilah... syukur yg tak terhingga pdMu ya Allah..



sebenarnya rasa ksyukuran ini sukar nk ku gambrkan kerana byk perkara... byk perkara yg selalu kupohon drNya dimakbulkan... antaranya.. sudah semestinya aku inginkan ank perempuan... yg k2 slalu pphon moga dpermudahkan dn dpercepatan proses kelahirn.. alhmdulilah... k3 aku ingi merasai sakit bersalin secara biasa @normal tanpa dipaksa..alhamdulilah.. k4 aku jga selalu berdoa agar dapat bersalin pada waktu malam dan kalu diizinkan aku ingin bersalin pd malam jumaat .. alhamdulilah.... doaku dimakbulkan olehNya.. Itulah Kebesaran Allah Taala... Alhamdulilah....











No comments: