catatan ibunda..buat tatapanmu

Sekadar berkongsi rutin kehidupan yang sempat diabadikan..

Friday, October 26, 2012

Salam eidul adha. ..

buat sekian kalinya kami merayakab eidul adha di kl. bukan tidak mahu pulang ke kg tp keadaan tidak mengizinkan. rasanya ini tahun ke 4 kami tidak pulsng ke kg semasa raya korban. reason yg kukuh untuk tahun ini dah tentulah aku masih dlm pantang lg... huhu...hu.

kena plak rahun ini aku tidak berpantang dkg..kenapa ... huh.... biarlah ia menjadi rahsia aku n my hubby.... tp aku bersyukur my mum dtg menemani aku menguruskan baby dkl sehinggalah tali pusat bby tercabut.... kalu tak seriau jugak nk mandikan bby dgn tali pusat yg berselayut tuh....  n aku juga bersyukur selepas my mum balik my MIL n FIL plak dtg... so kami xterasa sgt lah menguruskan bby sendirian... thanks to my mil n fil krn wlaupin dkg ipar ku jg dlm pntng tp mrka ttp dtg utk bersama kami dkl nk tgk cucu punya pasal...

bercerita about raya korban nih kalu ikutkan planing awal aku nk aqiqahkan my bby masa rya korban nih... tp sebb xdpt blik so kami tangguhkan usai aku abis pantang nanti... walaupun dh berkeluarga.. tp perasaan sekok sebok tuh tetap ada terutama bila dgr takbir..


l
 Bg mewujudkan suasana raya diperantauan nih aku suggest to my hubby utk bt rendang atam n rebus ketupat untuk santapan kami sekeluarga.. opppss kecuali aku lah kan coz aku tgh panttang kan



No comments: